Stäng
  • Kundservice i världsklass!
  • Fraktfritt från 695 kr*

Leverans & frakt

Vi skickar varje dag hundratals paket med husdjurstillbehör till alla delar av Sverige! Det du hittar mest av hos oss, och det som vi kan bäst, är i första hand alla typer av akvarium och terrarium och tillbehör till dem. Att hitta zoobutiker online som skickar akvarium och lysrör alla dagar i veckan är lättare sagt än gjort, men det har vi gjort i mer än 10 år.

En stor andel av våra kunder handlar för över 695:- och då skickar vi fraktfritt över hela landet. Paket som väger mer än 20 kg eller har en skrymmande volym vill våra ombud inte hantera så de skickar vi som hemleverans direkt hem till dig. Paket och pallfrakt med hemleverans är ej fraktfria, information om eventuell fraktkostnad hittar du i din varukorg.

cyberzoo frakt och leverans

Fraktpriser
Fraktklasser - Ombudspaket Pris
0 - 3 kg 59 kr
3 - 6 kg 79 kr
6 - 10 kg 99 kr
10 - 20 kg 149 kr
 
Fraktklasser - Hempaket Pris
20-30 kg 299 kr
30-50 kg 429 kr
Större, skrymmande paket (baserat på den totala volymen) 495-895 kr
 
Fraktklass - Pall Pris
Palltransport (baserat på volym och hantering) 495-895 kr

"Det som skiljer vår bransch från till exempel klädbranschen är att ett ett paket kan se ut på så många olika sätt. En beställning kan innehålla så många olika artiklar med olika egenskaper, vilket ställer stora krav på flexibilitet och kreativitet på den som packar paketet."

Frakt

Betalning vid order till Norge, Danmark och Finland

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktioner via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar: Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Läs mer om Payson här: www.payson.se.


Frakt till Norge, Danmark och Finland

Levererans sker med UPS. Den totala maxvikt vi skickar till Norge är 40 kg.

Fraktpriser Norden
Vikt Pris
Upp till 5 kg.320 kr.
Mellan 5 - 10 kg.380 kr.
Mellan 10 - 20 kg.440 kr.
Mellan 20- 40 kg.500 kr.
OBS! Fraktkostnad varierar beroende på den totala vikten!

Exakta fraktkostnader syns i kassan innan du slutför din beställning.

Eftersom Norge inte är medlemmar i EU så skickar vi alla paket till Norge utan att debitera svensk moms. Du betalar Norsk moms när dina varor hämtas i Norge. Priserna i kassan kommer vara i SEK exklusive moms, när du valt leveransland Norge. Du som kund betalar alltså den norska momsen till speditören innan du får ditt paket. Nordiska kunder måste använda betalningsalternativet Payson. Du betalar då med ditt Visa eller Mastercard.


Vanliga frågor om frakt

Vad menas med ombudspaket?

Ett ombudspaket är ett paket som du hämtar hos ditt lokala ombud. Ett ombud kan vara ett postkontor, matvarubutik, bensinstation eller en s.k. servicepoint. Försändelsen aviseras genom i första hand med SMS men man kan även använda länken med spårningsinformation som vi skickar ut med e-post för att hålla koll på sitt paket.

Kan jag hämta min beställning i er lagershop i Trollhättan?

Ja, det går bra men läs först om hur det går till.

Vad är ett hempaket?

Ett paket eller pall med hemleverans levereras till trappuppgång eller till tomtgräns. Du får ingen exakt tid, utan oftast anges endast ifall leveransen sker på för- eller eftermiddag. Du måste finnas på plats för att ta emot försändelsen. Kontrollera att emballaget/godset är utan synliga skador före ni signerar. Inbärning ingår ej.

Jag har handlat för mer än 695:- och mitt paket väger under 20 kg, varför måste jag ändå betala frakt?

Innehåller beställningen varor som har en skrymmande volym sätts den automatisk som en hemleverans. Skrymmande artiklar som t.ex. akvarium och terrarium över 54 liter, tungt grus, större fågelburar och fullmonterade akvariebänkar skickas inte som ombudspaket på grund av sin volym och/eller vikt. I dessa fall tillkommer det en fraktavgift baserat den typ av frakt som behövs (hempaket, halvpall eller helpall). På så vis kan vi packa din beställning på det säkraste sättet som den kan komma att behöva!

Vad händer om något går sönder under frakt?

Då löser vi det. Som kund drabbas du aldrig av att en vara gått sönder under frakt. Det är viktigt att skador dokumenteras, gärna med foton, för att vi ska kunna driva ärendet mot fraktbolaget. Oavsett vad fraktbolaget kommer fram till så skickar vi en ny vara till dig. Det är nödvändigt att du rapporterar skadan till oss inom 7 dagar efter att du mottagit eller hämtat ut paketet, så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. 

Hur lång tid tar det innan mitt paket skickas?

Dina varor skickas snabbt! Normalt skickas det från vårt lager inom 48h efter lagd beställning (gäller vardagar).

Hur vet jag exakt vad fraktkostnaden blir?

De olika fraktalternativen och fraktkostnaden visas när du klickar på varukorgen.

När får jag kollinummer/spårningsnummer?

Så snart ditt paket packats skickar vi ett mejl med spårningsnummer och en länk till en sida där du kan spåra ditt paket.

Skickar ni akvarium och lysrör?

Ja, vi skickar alla produkter i vårt sortiment. Vi är en av få zoobutiker som dagligen skickar akvarium upp till 720 liter över hela Sverige. Stora akvarium skickar vi endast på pall. Vi är riktigt bra på att paketera och frakta akvarium och lysrör eftersom vi har mer än tio års erfarenhet i ryggen. Skulle något mot förmodan skadas, så löser vi det så klart med vår fraktförsäkring.

Återanvänder ni kartonger?

Ja, det gör vi. Dels så återanvänder vi kartonger som våra leverantörer skickat till oss för att packa beställningar i, men vi har även en wellrivare. Med den så kan vi göra stötdämpande utfyllnadsmaterial vilket bland annat till stor del ersätter bubbelplast.

Fraktbeskrivning

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan