LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart. Kontrollera gärna din skräppost om du inte fått någon bekräftelse.

Om du önskar att göra ändringar i din beställning i efterhand är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Om din beställning ännu inte har hanterats eller skickats kommer vi kunna hjälpa dig genom ändringen. För beställningar som redan har hanterats och skickats gäller din ångerrätt.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Hos PostNord ombud gäller följande:

  • Visa alltid giltig legitimation.
  • Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren och
    namnet på försändelsen.
  • Hämtar du åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation.
  • Paket som levereras med PostNord ligger hos ombudet i 7 dagar. Du kan kostnadsfritt förlänga den tiden med ytterligare 7 dagar via PostNords egna app.

Giltig legitimation är svenska körkort, ID-kort utfärdat av Skatteverket, annat SIS-märkt identitetskort och tjänstekort, svenskt EU-pass, nationellt ID-kort utfärdat av svensk polis, Utländskt EU-pass, utländskt pass utanför EU, nordiskt körkort.

Leveranstid

Din beställning skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar. Vårt mål är att det alltid ska ta max en vecka innan du har paketet hos dig från det att du lagt din beställning. Detta gäller även de varor som vi inte har i eget lager, om inget annat anges i produktbeskrivningen.
Du får löpande information via mejl, som tex. orderstatus och kollinummer.

Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

  • Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar.
  • Skulle någon av varorna du beställt vara slut i lager händer det att vi i stället levererar en likvärdig ersättningsvara.
  • Om du inte skulle vara nöjd med ersättningsvaran har du full returrätt och får pengarna tillbaka för varan och returfrakten.
  • Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. CyberZoo AB tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

Avisering sker i första hand till det mobilnummer du angett och i andra hand till din e-postadress.
Det är kundens ansvar att dessa uppgifter är korrekta så att aviseringen når fram.

Om ditt paket kommer fram med en synlig skada på ytterkartongen måste skadeanmälan göras till oss samma dag som du mottagit ditt paket.

Om en eller flera produkter är skadade men ytterkartongen inte har en synlig skada måste du rapportera skadan till oss inom 7 dagar efter att du mottagit eller hämtat ut paketet, så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Efter 7 dagar kan vi inte längre skicka in en skadeanmälan till fraktbolaget.

Spara alltid all kartong och emballage om du behöver göra en skadeanmälan. Fraktbolaget behöver bilder som underlag vid skadeärenden.

Krossgaranti

Vi ersätter så klart eventuella skador som inträffar under leverans. Alla paket som lämnar Cyberzoo är försäkrade. Är paketet skadat när du tar emot det måste du anmäla det samma dag till oss via mejl. Vi kan behöva bilder på skadan och hur varan var förpackad, för att kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Kontakta oss på info@cyberzoo.se

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på cyberzoo.se. Genom att beställa varor på cyberzoo.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt konsumentköplagen och därmed även våra köpvillkor får personer under 18 år inte ingå avtal utan att dessa godkänns av vårdnadshavare. Om du är minderårig ska du be dina föräldrar skicka in beställningen åt dig. Eftersom det är vårdnadshavaren som tillhandahåller ett debit-/betalkort som inte spärrats för onlineköp till en minderårig så anses vårdnadshavaren i dessa fall ha godkänt att innehavaren av ett sådant kort får handla online på CyberZoo.se.

Du kan välja att beställa med faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank via Svea.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. CyberZoo AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

Paket som levereras med PostNord ligger hos ombudet i 14 dagar, efter den perioden skickas paketet tillbaka till oss och räknas som outlöst. 

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för ej uthämtad leverans, bestående av faktiska fraktrelaterade kostnader till dig samt returfraktkostnaden tillbaka till oss, dock minst 150 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.

Om paketet gått i retur och du önskar att vi skickar ut ditt paket på nytt ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på info@cyberzoo.se. Vi kan då skicka ditt paket igen mot inbetalning av avgiften på (minimum) 150 SEK, samt ev. ny fraktavgift. Avgiften för ej uthämtad leverans debiteras oavsett om du vill ha paketet skickat på nytt eller inte.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Som privatkund visas alla priser på cyberzoo.se i SEK, inklusive moms. Som företag eller utomlandskund visas priserna i SEK, exklusive moms. Längst ner på sidan går det att slå av/på moms. Om ej särskilda villkor är uppfyllda tillkommer en fraktavgift på din beställning. För mer information om fraktavgifter, se vår sida om leverans & frakt.

Betalningsalternativ

För att underlätta för dig som kund godkänner du i förväg de olika betalningsalternativ som Svea kan erbjuda dig. De betalningsalternativ som kan erbjudas dig varierar från handlare till handlare och är även beroende av den kreditprövning som Svea genomför av dig som kund. De normalt sett tillgängliga betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning), Swish, samt kort- eller bankbetalning.

Genom att godkänna villkoren för Checkout godkänner du även att du kan komma att träffa ett avtal med Svea på nedanstående villkor för att genomföra ett köp genom Checkout. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer. Se närmare de enskilda villkoren för fullständig information om:

Fakturabetalning
Delbetalning
Konto
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Ångerrätt

Du har full retur och bytesrätt (ångerrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, tagit varan i fysisk besittning. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med en lapp med ordernummer. Detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du ska återsända varan till oss som företagspaket eller överlämna den till vår fysiska butik:

CyberZoo AB
Ladugårdsvägen 101D
461 70 Trollhättan

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till CyberZoo AB (inte till ombud) för att undvika eventuella avgifter enligt distansavtalslagen (2 kap 15 § 1p DAL). Detta ska ske utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

  • Observera att om du ångrar ditt köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut varan och därefter returnera den.
  • För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
  • I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finns, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick.
  • Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

CyberZoo AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via cyberzoo.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Undantag från ångerrätten 11 § 

Avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten. Produkter som kommer i kontakt med djur som kan bära smittor/sjukdomar och som inte på ett enkelt sätt går att återställa till nyskick då du som kund brutit förseglingen.

Exempel på produkter som inte omfattas av ångerrätten OM förseglingen är bruten.

  • Pumpar & Filter
  • Doppvärmare
  • Värmemattor
  • Inredning

Är du osäker så fråga gärna innan du lägger din order. Om du köpt en vara som generellt sett inte omfattas av ångerrätt (och du brutit förseglingen), så är vårt mål ändå att hitta en lösning som vi båda blir nöjda med. 

Garanti

Våra produkter har minst ett års garanti om inget annat uttryckligen anges! Alla el-varor är givetvis CE märkta. Garantin gäller inte för varor av förbrukningskaraktär såsom t.ex. lågenergilampor och lysrör eller för fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska, byggts om eller ändrats.

Reklamation

När varan returnerats och reklamationen godkänts kompenserar vi dig i enlighet med reglerna i konsumentköplagen. Vi tillämpar något av nedanstående alternativ, som vi på CyberZoo AB finner mest lämpligt.

  • Genom reparation av befintlig produkt
  • Genom en ny likvärdig produkt 
  • Eller genom att du återbetalas för produkten 

Observera att det aldrig är du som kund som väljer bland dessa alternativ.

Om den reklamerade varan befinns vara felfri debiteras du en avgift för felsökning och frakt för att täcka våra kostnader för returen. Avgiften är 295 kr, plus faktisk fraktkostnad.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från cyberzoo.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka de betalningar vi fått från dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer i första hand att använda samma betalningslösning för återbetalningen som du själv använt för ditt köp. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

CyberZoo AB får enligt lag vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig.
Kom ihåg att det är du som kund som är ansvarig för frakten tillbaka till oss, så paketera varan väl. Du som kund behöver själv betala frakt för återsändandet av varan/varorna.

Reservationer

CyberZoo AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

CyberZoo AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel. Kunden underrättas innan leverans om eventuell justering av pris eller ändring av sortiment och ges därvid möjlighet att återkalla order.

Cyberzoo.se och dess webbsidor är skyddade av immaterialrättslig lagstiftning och får inte kopieras eller imiteras, helt eller delvis. Logotyper, grafik, ljud och bilder från cyberzoo.se och dess webbsidor får inte kopieras eller vidarebefordras utan uttryckligt tillstånd från CyberZoo AB. Fakta och prisuppgifter, dokument och tillhörande grafik som publiceras på denna server kan innehålla tekniska och/eller grafiska och typografiska fel. CyberZoo AB friskriver sig från allt ansvar vad gäller varje sådan i denna server liggande information såväl som annan refererad information och/eller dokument inom eller länkad till denna publikation. Informationen häri ändras periodvis. CyberZoo AB förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information, inklusive, men ej begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering och rätten att när som helst göra förbättringar och/eller ändringar i varje slag av innehåll på denna server utan skyldighet att på särskild plats informera därom.

Force Majeure

CyberZoo AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar, försenar eller väsentligen fördyrar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

CyberZoo AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer CyberZoo AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

FÖRETAGSUPPGIFTER

Cyberzoo AB, Ladugårdsvägen 101 D, 461 70 Trollhättan

Telefon: 0521- 73 13 30

e-post: info@cyberzoo.se

Vårt organisationsnummer är 559087-1264

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan