Startsida Frakt Spåra ditt paket

Håll koll på din leverans från CyberZoo!

Vi förstår vikten av att du vill hålla dig uppdaterad om din beställning. PostNord erbjuder en smidig spårningstjänst som gör det möjligt för dig att följa din order från det ögonblick din order blivit bokad för upphämtning tills det att den når din dörr eller ombud. Du får samma information om din försändelse som du skulle få genom vår kundtjänst.


Med PostNord appen kan du:

  • Spåra dina paket.
  • Hålla koll på när det kommer fram.
  • Få digitala avier.
  • Hämta paket utan legitimation när BankID har använts.
  • Hantera och spåra returer.
  • Se storleken på ditt paket.
  • Söka efter ombud och öppettider.

Appen finns för iOS och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play.

Vill du inte ladda ner deras app kan du spåra din försändelse direkt på postnord.se. Observera att det krävs att appen är installerad för att kunna legitimera dig digitalt med BankID. 


Vanliga frågor och svar:

Ett försändelse-id är en unik kombination av nummer och bokstäver som identifierar just ditt paket. Du får ditt försändelse-id via e-post när ditt paket är packat och bokad för upphämtning. Det kan också kallas för kollinummer, kolli-id, spårningsnummer eller tracking-nummer.

Alla postnummer i Sverige har ett eller två serviceställen kopplade till sig. I första hand är det postnumret och tjänsten som försändelsen har skickats med som styr hos vilket av dessa som den kommer att hamna hos.

Du kan som mottagare kan själv välja vilket ombud som du vill hämta din försändelse hos, antingen gör du valet direkt i kassan när du beställer vilket är kostnadsfritt. I PostNord appen kan du byta serviceställe genom att klicka på 'uppdatera leverans'. En avgift kan tillkomma vid byte av serviceställe via appen.

Paketförsändelser ligger vanligtvis kvar i 7 dagar på ditt ombud. Men vi har automatiskt förlängt liggetiden för paket som skickas från oss till 14 dagar. Detta går inte att förlänga.

Paket som levereras med PostNord ligger hos ombudet i 14 dagar, efter den perioden skickas paketet tillbaka till oss och räknas som outlöst. När tiden är på väg att gå ut skickas en påminnelse till dig att du har en försändelse att hämta.

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för ej uthämtad leverans, bestående av faktiska fraktrelaterade kostnader till dig samt returfraktkostnaden tillbaka till oss, dock minst 150 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.

Om paketet gått i retur och du önskar att vi skickar ut ditt paket på nytt ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på info@cyberzoo.se. Vi kan då skicka ditt paket igen mot inbetalning av avgiften på (minimum) 150 SEK, samt ev. ny fraktavgift. Avgiften för ej uthämtad leverans debiteras oavsett om du vill ha paketet skickat på nytt eller inte.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Fler frågor och svar

Ett försändelse-id är en unik kombination av nummer och bokstäver som identifierar just ditt paket. Du får ditt försändelse-id via e-post när ditt paket är packat och bokad för upphämtning. Det kan också kallas för kollinummer, kolli-id, spårningsnummer eller tracking-nummer.

Alla postnummer i Sverige har ett eller två serviceställen kopplade till sig. I första hand är det postnumret som försändelsen har skickats med som styr vart ditt paket hamnar.

Du som mottagare kan välja vilket ombud som du vill hämta din försändelse hos, valet gör du kostnadsfritt direkt i kassan när du beställer. I PostNord appen kan du byta serviceställe genom att klicka på 'uppdatera leverans'. En avgift kan tillkomma vid byte av serviceställe.

Paketförsändelser ligger vanligtvis kvar i 7 dagar på ditt ombud. Men vi har automatiskt förlängt liggetiden för paket som skickas från oss till 14 dagar. Detta går inte att förlänga.

Paket som levereras med PostNord ligger hos ombudet i 14 dagar, efter den perioden skickas paketet tillbaka till oss och räknas som outlöst.

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för ej uthämtad leverans, bestående av faktiska fraktrelaterade kostnader till dig samt returfraktkostnaden tillbaka till oss, dock minst 150 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.

Fler frågor och svar


↓ Följ oss på sociala medier ↓

Youtube logga Facebook logga Instagram logga TikTok logga

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan